Seniorenverhuizing

Seniorenverhuizing

 

Verhuizen is voor iedereen een grote stap, maar wanneer jij (of je ouders) naar een seniorenwoning verhuizen, brengt dit alleen maar extra moeilijkheden en stress met zich mee. Dit maakt dat er extra tegen de verhuizing op gekeken wordt.

Een dergelijke verhuizing is extra ingrijpend voor senioren. De vertrouwde omgeving wordt vervangen door een nieuwe plek, natuurlijk kan een groot deel van het meubilair wel mee maar vaak niet alles. Dus moeten persoonlijke spullen worden ingepakt en zal er van een deel van het meubilair afscheid genomen moeten worden. Dat neemt tijd in beslag en gebeurt niet zomaar. Hierdoor is het extra belangrijk dat Euromovers persoonlijke begeleiding biedt, wij begrijpen erg goed wat voor impact het heeft op het leven van de mensen die verhuizen. Dit is ook de reden dat wij deze service aanbieden voor mensen die kleiner gaan wonen, naar een aanleunwoning gaan of zelfs naar een verzorgingshuis. Voor iedereen nemen wij de tijd.

Wat houdt een seniorenverhuizing in?

De grootste verschillen met een standaard verhuizing zijn het werktempo en het feit dat er veel niet mee verhuisd wordt. Daarnaast zijn dit soort verhuizingen vaak veel meer op maat gemaakt. De service van Euromovers is hierin bijna grenzeloos. Wij kunnen u helpen uw inboedel veilig in te pakken (op een rustig tempo), met het demonteren van huisraad, het klussen in uw nieuwe woning (denk hierbij aan het ophangen van lampen), wij helpen u bij het leeghalen en schoonmaken van uw oude woning en eventueel gaan de verhuisdirigentes mee om nieuwe vloerbedekking of gordijnen uit te zoeken. We letten bijvoorbeeld ook nog erop dat belangrijke medicijnen tijdens de verhuizing bereikbaar zijn. Onze ervaring in het verhuizen van senioren zorgt ervoor dat de verhuizing zorgeloos verloopt.

Selecteren van de te verhuizen inboedel

Omdat senioren vaak kleiner gaan wonen hoort het weggooien (of weggeven) van inboedel ook bij de verhuizing. U kunt het beste zelf beginnen met deze selectie u weet zelf natuurlijk het beste wat u wilt houden en wat ergens anders naartoe kan. Het uitzoeken kost vaak veel tijd begin hier dus op tijd mee, denk er hierbij ook aan dat alles dient ingepakt te worden. Wij kunnen u zeker assisteren in het sorteren en inpakken van de spullen. Het is belangrijk goed in te schatten wat er mee kan naar het nieuwe huis (let erop of u hetzelfde aantal kamers heeft en deze net zo groot zijn). Zo verhuist u niet voor niets spullen mee die daarna weer weggegooid moeten worden.

Opslag na een verhuizing

Als er na de verhuizing overtollige inboedel achterblijft, kan Euromovers dit vakkundig opslaan. Wij beschikken over onze eigen opslaglocaties waar het droog en veilig opgeslagen wordt. De eigenaar ontvangt een gedetailleerde inventarislijst. Als de eigenaar dat wenst, schenken wij de achtergebleven inboedel aan een goed doel, brengen het naar de kringloopwinkel of naar het grof vuil.

Kosten van een verhuizing

De kosten voor een verhuizing zijn natuurlijk erg afhankelijk van de wensen van de klant. Zo is een verhuizing van Groningen naar Limburg natuurlijk duurder dan een verhuizing binnen de eigen woonplaats. Wij hebben een rekentool ontwikkeld waarin u al uw wensen op kan geven en er een richtprijs gegeven wordt. Over het algemeen bestaan de kosten van een verhuizing uit de volgende factoren:

  • Hoeveelheid te verhuizen spullen
  • Afstand tussen de oude en nieuwe woning
  • Bereikbaarheid van uw woning (parkeerplaats, lift, etc.)
  • Overige diensten zoals (Het uit elkaar halen van meubels, of inpakken van spullen)

Dit alles wordt meegenomen in de offerte die wij voor u persoonlijk opstellen.